Színek jelentése a marketingben

Tudod, hogy milyen érzést vált ki a vásárlóidból, ha egy monokróm színekből álló szórólapot dugsz az orruk alá? Tudod, hogy melyik szín az, ami a pénzköltés felé tereli őket? Hallottál már egyáltalán arról, hogy a színeknek mekkora befolyásoló szerepük van a marketingben? Mert hidd el, hogy nem a molinódon használt betűtípus fogja első látásra szerelembe ejteni a célközönségedet, hanem a színek és az árnyalatok megfelelő jelenléte.

Gondolj csak bele: a nagy világmárkák logói, arculati sajátosságai nem egy hasra ütés eredményeképpen születtek. Marketingesek hada ült és görnyedt a számítógépek fölött hosszú-hosszú ideig, amíg rátaláltak és megalkották a márkaarculat tökéletes receptjét. Lehet gyorsan, különféle elnagyzolt döntésekkel cégarculatot kreálni, de őszinték leszünk: egyáltalán nem érdemes. Súlyos pénzek mennek a kukába teljesen feleslegesen. Mert az még hagyján, hogy pl. egy cégtábla esetében a végeredmény nem lesz profi, de még attól is elesel, amitől valójában egyik cégvezető sem szeretne: a PROFITTÓL, vagyis egyáltalán a bevételtől. 

A színek óriási mértékben befolyásolják a vásárlási kedvet. Egy biciklin ülve milyen útmenti ingerekre kapod fel a fejed? Mondjuk egy tűzpiros óriás plakát kellően figyelemfelkeltő? Egy élénk citromsárga reklámtábla elcsavarná a tekinteted? De egyébként meg hétköznapi, érzékletes példákért nem kell egyből kerékpárra pattannunk.  Egy bevásárlóközpontba betoppanva is – még ha észre sem veszed – a színek irányítanak bennünket. PIROS felirat: rajta az AKCIÓ szó díszeleg – ugye, hogy egyből odasietsz lecsekkolni a kínálatot? A szín azon túl, hogy egyből felveszi veled a szemkontaktust, némán sürget és ösztönöz arra, hogy pénzt költs vagy legalábbis nagyon erősen szuggerál arra, hogy a szóban forgó márka üzletébe betérj.

Ha a cél a figyelemfelkeltés: használj PIROSAT!

A STOP tábla a piros színével, illetve mind a 8 szögletével ellátja a funkcióját. Vannak persze bátor és vakmerő kivételek, de a közlekedési intelem a piros színnel kiegészítve oly annyira figyelemfelkeltő, hogy a táblát az ember már méterekkel korábban észreveszi. A színe egyébként tökéletesen alkalmas arra, hogy érzelmeket váltson ki. Egy piros hangsúlyos szórólap például kíváncsivá teszi az embereket. Akció lehet? Milyen kedvezményt adnak? Valami újdonság van a kedvenc üzletemben? – Ha fontos közlendőd van vagy csak egyáltalán a vásárlókedvet szeretnéd fokozni, akkor jó tanács: ne tágíts a piros szín mellől!

Ha egy trendi színnel céloznál: alkalmazd a CITROMSÁRGÁT!

Fiatalos, üde, lendületes – pirossal és feketével kiegészítve ráadásul extra ütős kombináció. A színnek megvan az a tulajdonsága, hogy mágnesként vonzza a tekintetet, logószínnek például egyenesen tökéletes!

Ha a cél a harmónia, ne felejtsd el a ZÖLDET!

A természet színe, de használják még az egészség, a nyugalom és a béke szimbolizálására is. Általában a pénzügyes cégek is ezzel a színnel dolgoznak, sőt természetjáró, állatbarát egyesületek is zöld árnyalatok segítségével alakítják ki arculatukat. 

Ha úgy gondolod, hogy eleganciával szeretnéd körbeölelni magad: elő a FEKETÉVEL!

A fekete bár egy rideg szín – koránt sem elfelejtendő árnyalat. Önmagában gyászos és unalmas lehet, de egyéb színekkel kombinálva már rögtön fűszert és csavart vihet a dolgokba. A fekete-narancs kombó például extra menő, citromsárgával kiegészítve pedig rendkívül figyelemfelkeltő a kontrasztosság miatt. Arannyal luxus hatást kelt, metálos árnyalatokkal pedig megvadítja a látványt. Tiszteletet sugároz, erőt jelképez és más színekkel karöltve, jolly jokerként szinte bármilyen helyzetben megállja a helyét.

Ha gyerekekre céloznál, KÉKKEL alkoss!

A kék az ég, a víz, a nyugalom és a fiatalság színe. Lányok, fiúk egyaránt kedvelik – hideg tónusa ellenére egy rendkívül barátságos és kedves szín. Jókedvet, magabiztosságot ragaszt a használójára, ráadásul az igen jótékony kreatív energiákat is hagyja szabadon szárnyalni. Szórólapok, roll-upok, katalógusok, logók és cégtáblák kedvelt színe, növeli a munka hatékonyságát és fokozza a kíváncsiságot. 

Még mindig nem látod, hogy mire képesek a színek a hétköznapi életben? Hogy jelennek meg a marketingben és hogyan képesek némán irányítani? Ha még jobban elmerülnél a témában, akkor egyetlen tanácsunk maradt: nyisd ki a hűtőszekrényed és vizsgáld meg tüzetesen kedvenc márkáid csomagolását, színeit. Hidd el, hogy lesz min ámulni! 

Top