A bombabiztos termékcímke nyomában

Te milyen szempontok alapján hozod meg a vásárlói döntéseidet? Melyek azok az aspektusok, amelyeket sokszor szentírásként követsz egy-egy bevásárlás alkalmával? Csakis prémium minőség landoljon a bevásárlókosaradban? Legyen az adott termék nagy kiszerelésű? Vagy éppen megnyerő küllemű? Hagyatkozol ismerőseid termékajánlásaira? Vagy jobban szeretsz egyedül dönteni?

Kár tagadni, 10 emberből legalább 7-en a szívük és szubjektív megítélésük társaságában vásárolnak. Tetszik? Jól néz ki? Láttam már reklámban? Olvastam már róla az újságban? A csomagolást rejtő beltartalom sokszor másodlagos. Elvégre egy plüss nyuszi is csak az extra puha bundája miatt cuki és vevőcsalogató. A csomagolás és a termék megfelelő prezentálása az egyik legfontosabb meggyőző eszköz, amivel bombabiztosan célozhatsz a vásárlóid pénztárcájára. Bizonyára mindenki ismer olyan, már-már ikonikusnak számító terméket vagy termékcsoportot, amit 100.000 árucikkből is észrevenne. A jól bevált receptúrán pedig senki se szeret változtatni. A pöttyös túródesszert, a kék-fehér csomagolású, „minden bajra gyógyírt kínáló” krém, a fekete színű koffeines szomjoltó – mind-mind olyan vizuális védjegy, amihez - marketinges szempontból – kár hozzányúlni. Az emberek veszik és eszik, isszák, használják. A tűpontossággal megtervezett termékdizájn szimpátián túl, nem kevés bevételt is jelent ilyenkor a terméket piacra dobó cégnek.

A termékcímke kinézete, szövege és tartalma sokkal fontosabb, mint gondolnád. Mivel cégvezetőként egyes-egyedüli feladatod az, hogy a termékedet vegyék és szeressék az emberek, ezért nem állhat annyiból a marketinged, hogy „majd lesz valahogy”. Sokan képesek abba a szarvashibába esni, hogy a termék megalkotása után „bumm bele módon” csak a profit ésszerűtlen hajhászására összpontosítják energiájukat. A toronyba is csak sok-sok lépcsőfok megmászása után ér fel az ember. Nyújtózkodhatnál, ugrálhatnál, ácsingózhatnál egész nap a torony tetején nyíló páratlan panorámára  – akarat, stratégia és fizikai jelenlét nélkül ez a mutatvány nem fog menni. 

Teljesen mindegy egyébként, hogy szépségápolási, elektronikai vagy élelmiszeripari termékről beszélünk – a dizájn legalább annyira fontos, mint egy hajónak az, hogy fent maradjon a vízen. A profi minőségben, megfelelő szépérzékkel kitalált termékcímke bizalmat ébreszt a vásárlóban. Senki sem tiltja ilyenkor, hogy megnézd és tanulmányozd a konkurenciád kínálatát. Kutass, vizsgálódj, járj nyitott szemmel – és érezz rá, hogy melyek azok a stíluselemek, amelyek mágnesként vonzzák magukhoz a célközönséged. Nyilván teljesen másra van szüksége a fiatalabb és az idősebb korosztálynak is. Egy felnőtteknek szánt termék címkéjén lehet, hogy teljesen indokolatlanul jelenik meg egy rózsaszín nyúl – erre marketinghúzásra valószínűleg inkább a gyerekek kapnák fel a fejüket.

A tervezés rengeteg apró állomásból áll. A legfontosabb mégis az, hogy laikusként és lelkes amatőrként se ess abba a hibába, hogy a saját kezedbe veszed a dizájn megalkotását. Nem tisztünk vitatni a Photoshop tudásodat, de ha ránk hallgatsz, akkor a termékcímke kitalálását és legyártását olyan szakemberre bízod, akinek van már tapasztalata ebben.

Vannak alapértelmezett betűtípusok és rosszul berögzült dizájn technikák, melyeken jó lenne, ha végre túllépnénk. A tipográfia – túlzás nélkül – a legfontosabb! Kicsit ambivalensen hangozhat, de látványosnak, egyedinek, mégis olvashatónak kell, hogy legyen. Az agyunkba égett 3-4 betűtípuson túl - Arial, Times New Roman és társai – is van élet. Játssz új formákkal, a színekkel, az elrendezéssel – de mindenközben figyelj arra, hogy a címkén helyet kapó összes szövegrész ÉRTHETŐ és OLVASHATÓ legyen! A cégnevet pedig hangsúlyosan, és ha lehet, akkor a címke szövegéhez képest nagyobb méretben pakoljátok rá a ragacsos hátú papírra.

Még egy jó tanács: hagyj helyet a vásárlói gondolatoknak is! Hogyan tudod ezt kivitelezni? Gazdálkodj okosan a fehér részekkel! Itt van a vásárlónak ugyanis lehetősége arra, hogy feldolgozza, megrágja, átgondolja a korábban olvasott információkat. A zsúfoltságnak kaotikus, eredménytelen és riasztó hatása lehet – nem profizmust sugall. 

A címkén helyet kaphat még valamilyen klassz kis grafika, illusztráció, kulisszatitok vagy gyártási „behind the scenes” is. Az érdekességeket, a titkos – máshol még nem közölt – információkat imádják az emberek. Vagy eddig azt hitted, hogy csak a véletlennek köszönhető az, hogy népszerűek a különféle valóság showk? A kíváncsiság genetikailag bele van kódolva az emberekbe – ha ezt a tényt okosan és tudatosan kezeled, akkor meglátod: a termékcímkédnek elsöprő sikere lesz!

Írtunk, illusztráltunk, sztoriztunk, grafikussal dolgoztunk, most pedig itt az idő a nyomtatásra! Ezen aztán tényleg nem érdemes spórolni! Ahhoz, hogy a terméked szimpátiát és vásárlási kedved váltson ki a vásárlókból a kulcs a kompromisszumokat nem ismerő, minőségi alapanyag. A nyomtatási technológia ma már nem ismer határokat. Klasszikus méretek, egyedi elképzelések, különféle anyagok és felületi megoldások várnak téged! 

Ha úgy gondolod, hogy készen állsz arra, hogy a te termékcímkéd legyen a legütősebb és legminőségibb a piacon, akkor ne habozz tovább – e-mailben és személyesen is bármikor elérsz bennünket! 

 
Top